Неділя
05.05.2024
19:34
Форма входу
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
ПІДГОТОВЧІ КУРСИ "Майбутній студент"

ЗНО - лише одне з життєвих випробувань, багато з яких ще належить пройти.

Не надавайте цій події занадто великої важливості, щоб не збільшувати хвилювання.

При правильному підході іспити можуть служити засобом самоствердження і підвищенням особистісної самооцінки.

Заздалегідь поставте перед собою мету, яка Вам по силам. Ніхто не може завжди бути досконалим. Нехай здобутки не завжди збігаються з ідеалом, зате вони Ваші особисті.

Не варто боятися помилок. Відомо, що не помиляється той, хто нічого не робить.

Люди, налаштовані на успіх, домагаються в житті набагато більше, ніж ті, хто намагається уникати невдач.

Будьте впевнені: кожному, хто вчився в школі, по силам здати ЗНО. Всі завдання складені на основі шкільної програми. Підготувавшись належним чином, Ви обов'язково складете іспит.

Деякі корисні прийоми

Перед початком роботи потрібно зосередитися, розслабитися і заспокоїтися. Розслаблена зосередженість набагато ефективніше, ніж напружена, скута увага.

Завчасне ознайомлення з правилами та процедурою іспиту зніме ефект несподіванки на іспиті. Тренування у вирішенні завдань допоможе орієнтуватися в різних типах завдань, розраховувати час. З правилами заповнення бланків теж можна ознайомитися заздалегідь.

Підготовка до іспиту вимагає досить багато часу, але вона не повинна займати абсолютно весь час. Увага і концентрація слабшають, якщо довго займатися одноманітною роботою. Міняйте розумову діяльність на рухову. Не бійтеся відволікатися від підготовки на прогулянки і улюблене хобі, щоб уникнути перевтоми, але і не затягуйте зміну! Оптимально робити 10-15 хвилинні перерви після 40-50 хвилин занять.

Для активної роботи мозку потрібно багато рідини, тому корисно більше пити просту або мінеральну воду, зелений чай. А про повноцінне харчування можна прочитати в розділі "Поради батькам" (див. нижче).

Дотримуйтесь режим сну і відпочинку. При посилених розумових навантаженнях варто збільшити час сну на годину.

Рекомендації по заучуванню матеріалу

Головне - розподіл повторень в часі.

Повторювати рекомендується відразу протягом 15-20 хвилин, через 8-9 годин і через 24 години.

Корисно повторювати матеріал за 15-20 хвилин до сну і вранці, на свіжу голову. При кожному повторенні потрібно осмислювати помилки і звертати увагу на більш важкі місця.

Повторення буде ефективним, якщо відтворювати матеріал своїми словами близько до тексту. Звернення до тексту краще робити, якщо згадати матеріал не вдається протягом 2-3 хвилин.

Щоб перевести інформацію в довготривалу пам'ять, потрібно робити повторення через добу, двоє і так далі, поступово збільшуючи інтервали між повтореннями. Такий спосіб забезпечить запам'ятовування надовго.

ПОРАДИ БАТЬКАМ АБІТУРІЄНТІВ     

                                   Саме Ваша підтримка потрібна випускнику насамперед. Найчастіше батьки переживають відповідальні моменти в житті своїх дітей набагато гостріше, ніж свої. Але дорослій людині набагато легше впоратися з власним хвилюванням, взявши себе в руки.

   

Поведінка батьків

В екзаменаційну пору основне завдання батьків - створити оптимальні комфортні умови для підготовки дитини і ... не заважати йому. Заохочення, підтримка, реальна допомога, а головне - спокій дорослих допомагають дитині успішно впоратися з власним хвилюванням.

Не залякуйте дитину, не нагадуйте їй про складності і важливість майбутніх іспитів. Це не підвищує мотивацію, а тільки створює емоційні бар'єри, які сама дитина подолати не може.

Дуже важливо скорегувати очікування випускника. Поясніть: для гарного результату зовсім не обов'язково відповідати на всі питання ЗНО. Набагато ефективніше спокійно дати відповіді на ті питання, які він знає напевно, ніж переживати через невирішені завдання.

Незалежно від результату іспиту, часто і від усієї душі говоріть  їй про те, що він (вона) - самий (а) коханий (а), і що все у нього (неї) в житті вийде! Віра в успіх, впевненість у своїй дитині, її можливостях, стимулююча допомога у вигляді похвали і схвалення дуже важливі, адже "від гарного слова навіть кактуси краще ростуть".

Організація занять

Дуже важливо розробити дитині індивідуальну стратегію діяльності при підготовці та під час іспиту. Саме індивідуальну, так як всі діти різні (є повільні, є дуже активні, є аудіали, кінестетики, тривожні, і не дуже і т. д.)! І ось саме в розробці індивідуальної стратегії батьки повинні взяти найактивнішу участь: допомогти своїм дітям усвідомити свої сильні і слабкі сторони, зрозуміти свій стиль навчальної діяльності (при необхідності доопрацювати його), розвинути вміння використовувати власні інтелектуальні ресурси та налаштувати на успіх!

Одна з головних причин передекзаменаційного стресу - ситуація невизначеності. Завчасне ознайомлення з правилами проведення ЗНО і заповнення бланків, особливостями іспиту допоможе вирішити цю ситуацію.

Тренування у вирішенні пробних тестових завдань також знімає відчуття невідомості.

У процесі роботи із завданнями привчайте дитину орієнтуватися в часі та вміти його розподіляти.

Допоможіть розподілити теми підготовки по днях.

Забезпечте своєму випускнику зручне місце для занять, щоб йому подобалося там займатися!

Харчування і режим дня

Подбайте про організацію режиму дня і повноцінного харчування. Такі продукти, як риба, сир, горіхи, курага і т. д. стимулюють роботу головного мозку. До речі, в цю пору і "від булочок не товстіють!"

Не допускайте перевантажень дитини. Через кожні 40-50 хвилин занять обов'язково потрібно робити перерви на 10-15 хвилин.

Напередодні іспиту дитина повинна відпочити і як слід виспатися. Простежте за цим.

З ранку перед іспитом дайте дитині шоколадку ... зрозуміло, це не пустощі, а просто глюкоза стимулює мозкову діяльність!

 

 

 

* Матеріали підготовлені на основі книг Ф.Йейтса "Мистецтво пам'яті";

Корсакова І.А., Корсакової Н.К. "Гарна пам'ять на кожен день",

бесід з кращими  психологами та педагогами, а також власного  досвіду.